[O1] Tarcze tył coś chyba nie tak..

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • moto-mario
    Drive
    • 2009
    • 60

    [O1] Tarcze tył coś chyba nie tak..

    Dejwid, "trochę" dobrze powiedziane
    Skfarek, zobaczymy ile wyniesie wstępny koszt remontu silnika, jeśli będzie zbyt duży to pewnie swap, który byłby też mile widziany jak będą fundusze.
  • oziemi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 399

    #2
    [O1] Tarcze tył coś chyba nie tak..

    Witam dziś zauważyłem, że tylne tarcze hamulcowe mają od góry taki jakby rant (zaznaczone strzałką) tzn jakby klocki nie tarły całą powierzchnią. Żadnych niepokojących hałasów nie ma, klocki też w miarę świeże, nie wiem czy tak powinno być, dlatego prośba do Was o sprawdzenie w swoich autach jak to wygląda



    Elegance
    ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
    -------------------------------------------

    Komentarz

    • dragster
      Elegance
      • 2009
      • 895
      • Honda

      #3
      U mnie te klocki ścierają na całej powierzchni tarczy. Jedynie zostaje taka mala warga ale na samym brzegu tarczy. Jeszcze ori, 92 kkm przebiegu.

      Pls powiedz przy jakim przebiegu były wymieniane tylne klocki, bo u mnie już zbliża się wymiana.
      Silnik R18A2.
      http://www.dadrl.org.uk
      http://www.lightmare.org

      Komentarz

      • oziemi
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 399

        #4
        Zamieszczone przez dragster
        Pls powiedz przy jakim przebiegu były wymieniane tylne klocki, bo u mnie już zbliża się wymiana.
        Ja wyminiałem przy 230 kkm, ale to napewno nie była pierwsza wymiana
        Elegance
        ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
        -------------------------------------------

        Komentarz

        • ahmed799
          RS
          • 2009
          • 6871
          • Ford

          #5
          oziemi, miałem u siebie podobnie. Z czasem zaczęło odpadać to co zaznaczyłeś i niestety idzie za tym wydatek, czyli wymiana tarcz i klocków.

          филип
          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

          Komentarz

          • kabi_007
            Rider
            • 2011
            • 412
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Podejrzewam, że niedawno kupiłeś samochód Prawdopodobnie ktoś przed sprzedażą wymienił klocki, aby auto w miarę hamowało jednak zapomniał o tarczach bo to już większy wydatek :| Niestety tarcze i klocki masz do wymiany.
            O1-->O3--> ?

            Komentarz

            • oziemi
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 399

              #7
              Zamieszczone przez kabi_007
              Podejrzewam, że niedawno kupiłeś samochód Prawdopodobnie ktoś przed sprzedażą wymienił klocki, aby auto w miarę hamowało jednak zapomniał o tarczach bo to już większy wydatek :| Niestety tarcze i klocki masz do wymiany.
              Nie no auto jest już u mnie 4 lata :wink: Klocki wymieniałem ja, bo najzwyczajniej w świecie się skończyły, ale najwyraźniej teraz czas już też na tarcze :twisted:
              Elegance
              ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
              -------------------------------------------

              Komentarz

              • kazik79
                Drive
                • 2011
                • 88

                #8
                Nie no auto jest już u mnie 4 lata :wink: Klocki wymieniałem ja, bo najzwyczajniej w świecie się skończyły, ale najwyraźniej teraz czas już też na tarcze :twisted:
                efekt jak na zdjęciach ma kolega taki sam jak obu tarczach?

                jak brały tarcze poprzednie klocki? - tak jak te czy normalnie tzn. zostawiając jedynie mały (ok 2mm) rant na tarczy

                może klocki były jakieś dziwne (nie do tego modelu/samochodu) lub po prostu z okładziny klocka coś się wykruszyło i klocki nie biorą całą powierzchnią, co skutkuje takim niepełnym zużyciem tarcz hamulcowych

                jak tarcze przydarte to trza wymienić choć jak z kasą krucho to zawsze można pomierzyć i może wyda na lekkie zabielenie/wyrównanie na tokarce

                Komentarz

                • oziemi
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 399

                  #9
                  Zamieszczone przez kazik79
                  efekt jak na zdjęciach ma kolega taki sam jak obu tarczach?

                  jak brały tarcze poprzednie klocki? - tak jak te czy normalnie tzn. zostawiając jedynie mały (ok 2mm) rant na tarczy

                  może klocki były jakieś dziwne (nie do tego modelu/samochodu) lub po prostu z okładziny klocka coś się wykruszyło i klocki nie biorą całą powierzchnią, co skutkuje takim niepełnym zużyciem tarcz hamulcowych

                  jak tarcze przydarte to trza wymienić choć jak z kasą krucho to zawsze można pomierzyć i może wyda na lekkie zabielenie/wyrównanie na tokarce
                  No właśnie z obu stron jest podobnie, tzn gorzej z prawej ale generalnie porównywalnie. Na wcześniejszych klockach było dobrze, nie rzuciło mi się nic takiego w oczy. Mimo to raczej wykluczam źle dobrane klocki :roll: Jeżeli coś będę robił to tylko i wyłącznie wymiana na nowe
                  Elegance
                  ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                  -------------------------------------------

                  Komentarz

                  • jlupino
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 362

                    #10
                    TTTM,ja u siebie już 2 razy wymieniałem komplet tarcz z klockami.
                    Ostatnio 2 miesiace temu.Wymiana w garażu nie jest trudna.
                    Nie jest to znowu taki straszny wydatek,bo za czesci(tarcze+klocki) zapłaciłem niecałe 130zł (w sklepie),w necie zresztą też można w tej cenie kupić.
                    A przyczyną takiego stanu tarcz są blokujące sie w zacisku klocki.
                    Trzeba odkręcić zacisk,wyczyścić miejsce osadzenia klocków i najważniejsze to te szpilki które są w zacisku.Trzeba je wyjąć,wyczyścić i przesmarować,bo mają sie swobodnie przesuwać.
                    Mają one tendencje do zapiekania sie i wtedy klocek sie blokuje.
                    Teraz juz wiem,ze jak bede wymieniał koła z wiosny i na jesien to za kazdym razem trzeba zacisk wyjąć i przesmarować całe to ustrojstwo.
                    Jaro

                    Komentarz

                    • oziemi
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 399

                      #11
                      Zamieszczone przez jlupino
                      A przyczyną takiego stanu tarcz są blokujące sie w zacisku klocki.
                      Trzeba odkręcić zacisk,wyczyścić miejsce osadzenia klocków i najważniejsze to te szpilki które są w zacisku.Trzeba je wyjąć,wyczyścić i przesmarować,bo mają sie swobodnie przesuwać.
                      Mają one tendencje do zapiekania sie i wtedy klocek sie blokuje.
                      Teraz juz wiem,ze jak bede wymieniał koła z wiosny i na jesien to za kazdym razem trzeba zacisk wyjąć i przesmarować całe to ustrojstwo
                      Ok, a czy jeśli teraz to poprawie to klocek da radę się jeszcze ułożyć pod tę "nierówną" tarczę, czy bezwzględnie już wymiana?
                      Elegance
                      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                      -------------------------------------------

                      Komentarz

                      • kazik79
                        Drive
                        • 2011
                        • 88

                        #12
                        IMHO jak dasz nowe klocki na tak nierówne tarcze to za długo one (klocki) nie pożyją, jak koniecznie chcesz zostawić te tarcze to daj je do zabielenia, zapłacisz z 10 PLN za sztukę i będzie gitara,

                        nie wiem jakie masz obecnie tarcze, ale ja bym wolał cienkawe przetoczone oryginały lub jakieś w miarę markowe (oczywiście tak, aby nie były poniżej wartości dopuszczalnych) niż chińskie wynalazki po 40-50 PLN za sztukę bo chińczyki lubią się po ostrzejszym hamowaniu i rozgrzaniu mocno pokrzywić i często potem budą tak trzepie, że tarcze trzeba znowu wymienić :cry:

                        jak dla mnie to winne są okładziny klocków które założyłeś
                        - albo coś pękło i odleciało albo (na co obstawiam) klocki nie były prawidłowo dobrane/wyprodukowane do tych tarcz i nie wykorzystują jej całej szerokości

                        zatarte prowadnice w zaciskach jakoś mi tu nie pasują bo wtedy klocki faktycznie nierówno się zużywają, ale ślad na tarczy obejmuje jej cała szerokość bo jak depniesz po heblach to przecież klocek musi dojść do tarczy no chyba że zaciski stoją na amen ale wtedy nie ma hebli wogóle,

                        prawda jest taka że jak rozbierzesz wszystko to będziesz widział, co jest grane

                        Komentarz

                        • jlupino
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 362

                          #13
                          Zamieszczone przez oziemi
                          Ok, a czy jeśli teraz to poprawie to klocek da radę się jeszcze ułożyć pod tę "nierówną" tarczę, czy bezwzględnie już wymiana?
                          Nie ułoży sie
                          Ani tarcza juz sie też nie zetrze do połysku.
                          U mnie było tak,że od zewnętrznej strony wyglądało jak u ciebie,a wewnątrz było OK.
                          Powodem tego jest to,że klocek wewnętrzny jest dociskany do tarczy bezpośrednio przez tłoczek,a zewnętrzny już nie,dlatego tak ważne jest to co pisałem wcześniej o czyszczeniu i smarowaniu.
                          Jaro

                          Komentarz

                          • dragster
                            Elegance
                            • 2009
                            • 895
                            • Honda

                            #14
                            Czy w O1 z ABS zużycie tylnych klocków jest sygnalizowane świecącą się kontrolką, tak jak w przypadku zużycia przednikch klocków?
                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz

                            • chimek11
                              Rider
                              • 2007
                              • 482

                              #15
                              dragster,

                              z tyłu nie ma czujników.
                              organoleptycznie tylko :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • dragster
                                Elegance
                                • 2009
                                • 895
                                • Honda

                                #16
                                OK, dzięki, no to idę sprawdzić z latarką, bo na wiosnę miały być do wymiany klocki i tarcze z tyłu, a już słychać dziwny dźwięk, podobny do tego jak kończyły się przednie.

                                [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 19:27 ]
                                Czy tam gdzie zielona strzałka jarzmo (tak się to chyba nazywa, jak nie to pls o poprawienie mnie) może trzeć o wargę tarczy? Klocka już niewiele zostało. Wymieniać już?
                                Załączone pliki
                                Silnik R18A2.
                                http://www.dadrl.org.uk
                                http://www.lightmare.org

                                Komentarz

                                • Marian 2
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1086
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  Taka "dobra rada" na te ranty na tarczach. Otóż co jakiś czas należy je poprostu obstukać młoteczkiem. Rdza i brud odpadnie, i tarcza będzie równa. Pomijam tu zużycie eksploatacyjne ale to zużycie/zmiana grubości jest naprawdę bardzo mała nawet po kilku latach. Z reguly tarcze trzeba wymieniać po około 200tys.km. Oczywiście "koneserzy" mogą to robić częściej, tylko po co?.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...